bukan cari glamor

bukan cari glamor

Monday, March 15, 2010

mane na smbung blaja?

kakak ak mse graduation day...MSU..*teehee aku curi gamba ko wehh..haha*


td pagi mse ak tgk crite senda pagi ewah ewah ad bunyi hon kt pagar...nyaring dan kuat..seperti biasa ak pekakkn tlinge n kakak ak yg dari dlm bilik berlari2 anak nk pg tgk sape tu..bkn ak xnk pg tgk tp mase tu ak xmandi lg...xkn nk tunjukkan ketidakmandian ak dkt org an?maluu sehh..xlame lps tuh kakak ak pon masuk la bwk sampul surat wane putih berukuran ok ak xtaw r ukuran bpe tp besa ckit dari ketas A4..*abaikn bahasa melayu aku yg A-..*dye pg dkt ak then pass sampul surat tu...maknenye tu surat ak..tanpa perasaan yg spesifik ak pon tgk la muka dpn sampul tu...nama ak ada,alamat ak ad ok ak tataw ape tujuan ak tulis ni sebab da tentu la ad sume bende tu...ngek..surat tu dari PTPL..ok ak dapat tawaran DIP IN EVENT MANAGEMENT n DIP IN CULINARY ARTS cehh sbenanye PTPL blaja lam BM ak saje2 tlis course lam BI haha...22 mac ni pg daftar lau ak trime la tawaran tu..tp tamaw la sbb ak tunggu MSU hee sbelah PTPL je kott..course yg ak apply kt MSU same ngan course2 yg ak apply kt PTPL td...pilihan pertama ak of coz la dip in culinary arts...sebab ape ak pilih course tu?sebab parents ak suruh..what the heaven btol ak disuruh amek course yg senang sedangkan kakak ak dlu dorg sroh amek dip in pharmacy...hehe..dorg swoh ak amek course tu sebab bpk ak ad bukak bisnes katering bername SMJi CATERING & EVENT...disebabkn adik beradik hanyalah kakak ak dan ak..sudah semestinya ak menjadi mangsa utk menguruskan perniagaan dorg di masa depan nant..ecehhh...ehhh kalau ad sape2 nk order katering order la kt bpk ak aww sila kol 0196600012 untuk pertanyaan lanjut..ne taw bleh la ak dpt komisen ckit2 hahha...haa lg 1 kalau korg singgah RESTORAN JEJANTAS SG BULOH sila la singgah di restoran mak aku yg bername B'SELERA..ala yg dekat ngan sate kajang haji samuri tu hahaa kejam tak tulis gne huruf besa...ok ckup2 la ak mengpromote2 di sini...so berbalik kepada topik td,mesti korg pelik an npe aku pilih MSU padahal byk lg ipta2 len or whatsoever...ni adalah sebab2nye...lets cekidautt!!

1. ak sgt suka ngan logo MSU..

2. kan MSU tgh dalam proses nk siapkn bangunan dorg yg sgt vogue tu dkt shah alam gak tp ak lupe seksyen bbe...ne taw time ak dpt merasa pindah kt ctu..nme pown bangunan baru,da tentu2 la facilities dye gempak ta gitu??

3. ak xnk tinggal kt hostel or rumah2 sewa...sebab aku penakut...disebabkan rumah ak sgt dkt ngan guthrie higway n lam 15-20 minit je ley sampai shah alam n MSU,so sgt bagos kan?ak leh drive ari2 pg balik ke rumah aku n shah alam...

4. tade da kott..ak lupe ape lg reason ak..

tapi xsemestinya ak dpt MSU sebabnye ak idok le pandai mane...kakak ak dpt 5A mse SPM...yg aku cume 2A je...T________T...credit ak mang 5 tp cume BM,BI,AG,SEJ n EST...maths aku ta kredit...apekeheynya maths ak D? ye aku benci MATHEMATICS dari dulu...tu sebab ak xamek port sgt...so aku rase ta dpt kott...maths ak setaraf ngan bio fizik kimia...add maths jgn cite r...

nampak betapa jujurnye n xhipokritnye ak?tanpa selindung ak gtaw result ak lantak la ok ke x an...n ak tak kisah la dpt kt mane pon..janji aku amek kos culinary arts tu...mule2 ak na event management sebab nant sok besa ak na jd ala2 wedding planner gitu..haha,..ok ak bukn seorg perancang mase dpn yg baik...so dgr ckp ibu bapa lebih afdal gitu..

ok laa,tgn ak da sakit n aku rase seperti nk makan...

*kalau ad perkataan yg aku tersalah eja tu phm2kn ek...ak suke membuat kesilapan begini*

sekian CHACHOW..

No comments:

Post a Comment