bukan cari glamor

bukan cari glamor

Saturday, March 13, 2010

korg penah menipu x?

haa mest korg kate ape la minah ni tanya soalan yg da tentu2nya jwpn dye penah...tp ad ke org yg xpenah menipu?kalau ad,mcm mane dye boleh thn diri dye daripada xmenipu?korg ad cite tipu2an korg x?kalau ak,ak ngaku ak slalu tipu...teehee,tp tipu ak selalunya munasabah dan org akn percaya ckp ak..hee..ad la 1 ari tu,ak nk pegi repair zip sluar ak yg da rosak,sampai kt kdai repair sluar tu,ak tgk kedai terbukak,kipas berpusing tp xd org...ak pun msk la lam kedai tu siap bg salam...tp xberjawab...ak da bengang da,da la mse tu da nk maghrib,ak nk blik uma cpt..ak masuk lam kete blik tunggu dpn kdai suar tu...5 minit tunggu ak xnmpk lg org yg jage situ,tbe2 ak tgk signboard dye ad tulis no tel..canteklah,baik ak tepon,ak berdialog sorg2...ak dial no tu tp tetap xd org jwb...dkt 3-4 kali gak la ak kol...lepas tu ak putus asa..muka ak teros berubah jd mcm budak xdpt mainan...ak usha balik kdai tu,skali ak ternampak ad kadbod tergantung kt tepi kdai tulis 'sila tunggu,sedang solat'...cehh xkn da lame baru ak nk sedar??ape lah..xsampai 5 minit pas tu ad sorg pakcik ni pg kaunter..yeahh itulah org yg aku cari,ak teros turun dari kete pg kt pacik tu...

aku : pacik ni saye na repair zip sluar (sambil tunjuk sluar kt pakcik tu)

pacik tu pon belek2 sluar aku tuh..

pacik :owh zip mcm ni mmg ta tahan ni(cehh smpt ag kondem suar ak)xpe pacik gune zip yg bagos ckit..
aku :em boleh2,agk2 bile boleh siap?
pacik :besok bolehlah ambik..
aku :ok nant ptg saye ambek
pacik :kalau nk ambek ptg dlm pukul 5-6 mcm tu,lps pkul 6 pacik rehat solat..kamu ke yg kol byk2 kali td..??

adoii pacik ni da syak ak yg kol td...tula ak ni ngong sgt ta nampak pacik tu da ltk notis sedang solat,lau x xde la ak kol2 kaco dye tgh solat..tape2 ak cover..

aku :eh takdelah sye xkol la,kan pacik da tulis 'sila tunggu sdg solat tu' (sambey tunjuk notis yg stil tergantung tu kt pacik ngan muke slumber)so sye tunggu la pacik..

haa nampak x ak sedang menipu dgn bergaya tu?kalau korg jd pacik tu,korg percye x dgn ak?mest percye kn...same gak ngan pacik tu dye caye ngan ak..kalau ak jujur td mest dye sound ak,da la pacik tu muke bengis misai tebal mcm Datuk K...huhu...tapi datuk k muke dye sweet ta mcm pacik tu ok2 ak da lari topik..so perbualan ak ngan pacik tu disambung..

aku :pacik, brape ringgit ?saye byr dlu la bleh?nant besok teros ambik..
pacik :boleh...7 ringgit..
aku :nah (bg dwet kt pacik tu)
pacik :ok trime kasih
aku :same2...

lepas da abes berurusan ngan pacik tu,ak teros msuk kete crite dkt kakak aku...dan seperti biasa ak telah digelakkan...lepas tu kami menyambung perjalanan balik uma dan selamat sampai ke destinasi yg dituju...mest la selamat kn,?lau x mcm mane ak boleh tulis blog ni plak...

sbenanye byk lg kejadian2 yg memaksa ak menipu cuma ak ta brape na igt je kronologi cite dye...lagi2 mse ak dkt sekolah dulu...tiap2 ari ak menipu termasuklah bila nk tulis karangan..korg ad ke pengalaman menipu yg boleh mengkagumkn ak??

No comments:

Post a Comment