bukan cari glamor

bukan cari glamor

Monday, January 3, 2011

Surat untuk Q

hmm , luahan hati ...

Q,
aku igt lagi masa mula2 dulu , ya Allah teruknya gaduh , maki hamun , membenci , mengutuk satu sama lain . tapi sbenanya ko mula dulu , tu yg aku layan tu , tpi kan , lepas tu , bila aku pk balik , ape kata aku mengalah , xrugi pun , sebab kita gaduh ats sebab ntah pape . ko dgn dia dah xde pape , sudah lah , tiba2 aku plak kena maki ngan ko kan , tu yg geram tu . tpi xpe , aku x amik kisah .

Q,
masa gaduh tuh , aku rasa xsenang hati plak , ntah la sebab pe , tpi aku xske kot benda berlarutan , so aku try msj ko , ckp yg xnk dah bermusuh2an . mula2 ko mcm keberatan , tpi lama2 ko ok gak , tpi aku rasa , masa mula2 tu , mesti agak ada 'hipokrit' kan bila kita berkawan ? tpi aku masa tu , sumpah xde agenda tersembunyi untuk kenakan ko , sebab sememangnya aku IKHLAS ,

Q,
bila dah berkawan tu , salu la tegur kt fb kan ? sembang2 , jujur , aku ske gle sembang ngan ko , sampai la time bulan puasa , aku jemput ko datang rumah berbuka puasa , aku igt ko xnk , rupanya2 last2 ko dtg bawak kawan2 , first time kite jumpa , tpi aku xdpt nk lyn sgt , sebab org ramai mase tu , dah la mse tu aku peluh2 kan , selekeh serabai sume ade hehe . mase mula2 tu kekok je lagi kan , tpi deep inside aku hepy ko dtg , n aku hepy kita dah xbermusuhan .

Q,
ko ade beli baju kt aku , so aku hantar kt seksyen 7 tu , 2nd time jumpa , makan kfc , sembang2 , gelak2 , mase jumpa tu , time ni baru betul2 bersembang , aku suka suara ko , klau la ko xde perangai suka maki2 mse mula2 dulu , ko dah perfect dah jadi perempuan melayu terakhir , haha .

Q,
kali ni ko dtg umah aku lagi , sbb nk pulangkan baju yg besar , lepas tu aku buatkan cucur bawang khas untuk korg yg dtg , lepas dah mkn , kita lepak bilik , ko tgk mana2 lagi baju yg berkenan , tpi tiba2 ko ternampak n terpegang baju warna merah , baju ...... , aku perasan time tu muka ko dah lain , tpi aku nk buat ape ? xkn nk minx maaf kot ? adat la kan , dah org bagi , aku amek jela , lagipun dia dah dgn aku . :) . tpi ko diam , ko xckp pape pun .

Q,
xlama lepas tu , ko ade buat status , pasal seseorg ni n ade terselit lam status ko , 'awak dah lama mati dalam hidup saya' , sbenyanya aku xpaham ape yg ko mrh sgt , sebab 'awak' tu buat status xde kena mengena langsung pasal ko , tpi tiba2 ko melenting plak , lepas tu kita chat gak , mse tu aku ade la marah ckit2 , sebab perangai ko tu kadang2 xberfikir , sekejap marah sekejap ok , aku pun dah putus asa , korg ske sgt gaduh2 , tpi ko reti lak ckp , benda dah lepas , ko dah xpeduli , tpi still ko ungkit . apa maksudnya tu ?

Q,
xlama lepas tu , ko remove aku from FB , mula2 memang sakit hati sgt , tpi xpe , aku diamkan aje , mayb dah ini yg ko nk , xpe la , aku pergi jauh2 dari hidup ko , n aku just doakan kebahagiaan ko je . entahlah , aku xde pun rasa nk membenci ko , tpi akuxtaw plak sama ade ko benci aku ke x kan ,hmm xkisah lah . hidup ni memang bukan sume org ske kita . terima je la .

Q,
bila dah lama ckit diam , tiba2 hari ni aku dpt taw ko nk jumpa dia , ko kte jgn bgtaw aku , tpi dia gtaw , aku xkisah , aku ckp , jumpa jela ko , sebab itu kehendak ko kan , tpi benda yg menjadi persoalan skunk , pe yg ko cte kt dia , ko kte , bila ko stat nampak baju merah tu , ko dah xleh ngam ngan aku , tu la sebab ko remove aku , tpi setelah sekian lama baru ko bangkitkan hal ni ? ape ni ? sumpah aku xfaham . cuba ko pk balik , salah ke aku dpt baju tu ? kenapa mesti ko nk marah2? ko pun skrg dah bahagia ngan bf ko kan , ade ke aku kacau hbgn korg ? ada aku api2kan pasal ko kt bf ko ? tpi , sebaliknya mcm2 pulak ko cte kt '....' . kadang2 aku rasa ko sje je nk ganggu hbgn aku , kalau la ko kt tempat aku , bru ko dpt rasa mcm mane , tpi aku ? aku diam je kan ? pasal aku mls nk pjg2 hal , lagipun dah lepas , mcm ko yg salu ckp , benda dah lepas , tpi ko stil ungkit -.-' . Lepas tu ko nk berkawan ngan dia , ko kate kt dia ko xnk gaduh dah , habis tu ngan aku ko xnk berkawan lak ? sumpah aku xfaham .


Q,
aku dah bosan dgn semua ni , ko lagi tua dari aku , sepatutnya ko dapat berfikir dgn matang , bukan nk mengeruhkan keadaan lagi , aku ni bukanlah ancaman bgi ko , n aku xpenah pk ko ancaman bagi aku . tpi pape pun , dosa aku dah lepas , aku dah cuba berbaik ngan ko , tpi ko xbleh terima . xpe , aku juz dapat doakan hidup ko sng je , n terima kasih la sebab kadang2 mengganggu fikiran aku , membuatkan benda jdi complicated , yg pasti , hati aku dah kering , dah xkisah da . :).
semoga ko berjaya dalam hidup ko . amin .









* xnak menyesakkan fikiran lagi .

sekian .

No comments:

Post a Comment